MERIA – Razmejitvene črte: izkušnje z dvema inovativnima učnima gradivoma

  • Željka Milin Šipuš Department of Mathematics, Faculty of Science, University of Zagreb, Croatia
  • Matija Bašić Department of Mathematics, Faculty of Science, University of Zagreb, Croatia
  • Michiel Doorman Freudenthal Institute, Utrecht University, Netherlands
  • Eva Špalj XV. gimnazija, Zagreb, and Department of Mathematics, Faculty of Science, Croatia
  • Sanja Antoliš XV. gimnazija, Zagreb, and Department of Mathematics, Faculty of Science, Croatia
Ključne besede: raziskovalno poučevanje matematike, realistično poučevanje matematike, scenariji poučevanja, teorija didaktičnih situacij

Povzetek

Oblikovanje preiskovalnih nalog in problemskih situacij pri dnevnem poučevanju matematike je še vedno izziv. V tem prispevku prikazujemo vključevanje dveh nalog v pouk matematike kot primera didaktičnih scenarijev preiskovalnega načina poučevanja matematike in analizo učiteljevih implementacij teh scenarijev v svojih razredih. Prispevek je nastal pod okriljem Erasmus+, projekta MERIA – matematično izobraževanje: relevantno, zanimivo in uporabno, katerega cilj je spodbujati učne situacije, ki imajo za učence pomen, so zanje motivirani, saj omogočajo samostojno odkrivanje izbranih matematičnih pojmov. Scenariji MERIA kot inovativno učno gradivo za matematično izobraževanje v srednjih šolah zajemajo izbrane vsebine učnega načrta in temeljijo na dveh dobro utemeljenih teorijah matematičnega izobraževanja: realistična matematika in teorija didaktičnih situacij. S splošnim imenom Razmejitvene črte (razmejitvene črte – uvod in razmejitvena množica – parabola) je namen scenarijev podpreti preučevanje študentov o množicah točk v ravnini, ki so enako oddaljeni od danih geometrijskih objektov: pravokotnica kot premica, ki je enako oddaljena od dveh točk, ter parabola kot krivulja, ki je enako oddaljena od točke in premice. V prispevku prikazujemo proces učenčevega oblikovanja znanja in učne situacije, ki za učitelja predstavljajo dobro izhodišče za nadgrajevanje učenčevega znanja. Prepoznavanje takih situacij je ključno, saj ustvarjajo prostor za nove priložnosti oz. premikanje od učenčevih odkritij do ciljnega znanja.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Literatura

Artigue, M., & Blomhøj, M. (2013). Conceptualizing inquiry-based education in mathematics. ZDM - International Journal on Mathematics Education, 45(6), 797–810. https://doi.org/10.1007/s11858-013-0506-6

Brousseau, G. (1997). Theory of didactical situations in mathematics. Didactique des mathématiques 1970–1990. Kluwer Academic Publishers. https://doi.org/10.1007/0-306-47211-2

Bruder, R., & Prescott, A. (2013). Research evidence on the benefits of IBL. ZDM - International Journal on Mathematics Education, 45(6), 811–822. https://doi.org/10.1007/s11858-013-0542-2

Doorman, M., Van den Heuvel-Panhuizen, M., & Goddijn A. (2020). The emergence of meaningful geometry. In M. Van den Heuvel-Panhuizen (Ed.), National reflections on the Netherlands didactics of mathematics (pp. 281–302). ICME-13 Monographs. Springer. https://doi-org.proxy.library.uu.nl/10.1007/978-3-030-33824-4_15

Freudenthal, H. (1991). Revisiting mathematics education. Kluwer Academic Publishers. https://doi.org/10.1007/0-306-47202-3

Hersant, M., & Perrin-Glorian, M. (2005). Characterization of an ordinary teaching practice with the help of the theory of didactic situations. Educational Studies in Mathematics, 59, 113–151. https://doi:10.1007/s10649-005-2183-z

Holbrook, J., & Rannikmäe, M. (2014). The philosophy and approach on which the PROFILES project is based. CEPS Journal, 4, 9–29.

Gravesen, K.F., Grønbæk, N., & Winsløw, C. (2017). Task design for students’ work with basic theory in analysis: The cases of multidimensional differentiability and curve integrals. International Journal of Research in Undergraduate Mathematics Education, 3, 9–33. https://doi.org/10.1007/s40753-016-0036-z

Holzäpfel, L., Rott, B., & Dreher, U. (2016). Exploring perpendicular bisectors: The water well problem. In A. Kuzle, B. Rott, & T. Hodnik Čadež (Eds.), Problem solving in the mathematics classroom, perspectives and practices from different countries (pp. 119–132). WTM, Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien.

Kieran, C., Doorman, M., & Ohtani M. (2014). Frameworks and principles for task design. In A. Watson, & M. Ohtani (Eds.), Task design in mathematics education. Proceedings of ICMI Study 22. ICMI Study 22, Oxford, United Kingdom (pp. 19–80). https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-09629-2_2#citeas

Rott, B. (2020). Teachers’ behaviors, epistemological beliefs, and their interplay in lessons on the topic of problem solving, International Journal of Science and Mathematics Education, 18, 903–924. https://doi.org/10.1007/s10763-019-09993-0

Sherin, M.G. (2002). A balancing act: Developing a discourse community in a mathematics classroom. Journal of Mathematics Teacher Education, 5, 205–233. https://doi-org.proxy.library.uu.nl/10.1023/A:1020134209073

Winsløw, C. (ed.). (2017). MERIA practical guide to inquiry based mathematics teaching. https://meria-project.eu/activities-results/practical-guide-ibmt

Objavljeno
2022-03-25
Kako citirati
Milin Šipuš, Željka, Bašić, M., Doorman, M., Špalj, E., & Antoliš, S. (2022). MERIA – Razmejitvene črte: izkušnje z dvema inovativnima učnima gradivoma. Revija Centra Za študij Edukacijskih Strategij , 12(1), 103–124. https://doi.org/10.26529/cepsj.987