Pomen likovnega branja ilustracije pri interpretaciji leposlovnega besedila
Abstract
Avtorici predstavljata izsledke raziskave o vlogi ilustracije pri interpretiranju leposlovnega besedila. V raziskavo sta vkljuÄili Å¡tudente razrednega pouka in predÅ¡olske vzgoje, ki so ob pesmi Nika Grafenauerja UÄenjak odgovarjali na vpraÅ¡anja o znaÄaju in videzu lirskega subjekta, književnem prostoru idr. Prva skupina anketiranih je odgovarjala ob pesmi z ilustracijo Lidije Osterc, druga pa ob pesmi z ilustracijo Marjana ManÄka. Rezultati so pokazali, da ilustracija bistveno spreminja sporoÄilo besedila, predvsem kadar ilustrator z upodobitvijo okolja (ki v pesmi ni eksplicitno doloÄeno) dodaja kontekst. Rezultati kažejo na nujnost celostnega branja ilustriranih besedil, saj je interakcija med besedilom in ilustracijo tista, ki podaja kljuÄne informacije za razumevanje sporoÄila literarnega dela.
Downloads
References
Grafenauer, N. (1966). Pedenjped. Ilustrirala Lidija Osterc. Ljubljana: Mladinska knjiga.
Grafenauer, N. (1979). Pedenjped. Ilustriral Marjan ManÄek. Ljubljana: Mladinska knjiga (Zbirka Velike slikanice).
Literatura
Doonan, J. (1993). Looking at pictures in picture books. Lockwood, Station Road, Woodchester: Thimble Press.
Haramija, D., & BatiÄ, J. (2013). Poetika slikanice. Murska Sobota: Franc-Franc.
Haramija, D., & Saksida, I. (2013). Metodologija interpretacije mladinske književnosti na Slovenskem. SlavistiÄna revija, 61(1), 181–193.
Hosack Janes, K. (2014). Using the Visual Arts for Cross-curricular Teaching and Learning: Imagiantive ideas for primary school. London and New York: Routledge, Taylor&Francis Group.
Kobe, M. (1996). Slovenska mladinska književnost. V Slovenska mladinska književnost in ilustracija (str. 3–7). Ljubljana: Slovenska sekcija IBBY.
Kosovel, S. (1969). NaÅ¡a bela maÄica. Ilustrirala Lidija Osterc. Ljubljana: Mladinska knjiga (Zbirka ÄŒebelica).
Nikolajeva, M. (2003). Verbalno in vizualno: slikanica kot medij. Otrok in knjiga, 58, 5–26.
Nodelman, P. (1988). Words about pictures. Athens and London: The University of Georgia Press.
PavÄek, T. (2012). Juri Muri v Afriki: o fantu, ki se ni maral umivati. Ilustriral Damijan StepanÄiÄ. Dob pri Domžalah: MiÅ¡.
Prap, L. (2008). Kam gredo sanje. Ljubljana: Mladinska knjiga (Zbirka Žlabudron).
Saksida, I. (2006). Sodobna slovenska mladinska poezija. V M. Hladnik (ur.), Preseganje meje: zbornik SlavistiÄnega druÅ¡tva Slovenije 17 (str. 267–279). Ljubljana: SlavistiÄno druÅ¡tvo Slovenije.
Serafini, F. (2011). Expanding Perspectives for Comprehending Visual Images in Multimodal Texts. Journal of Adolescent & Adoult Literacy, 54(5), 342–350.
Sipe, L. R. (1998). How Picture Books Work: A Semiotically Framed Theory of text-Picture Relationships. Children‘s Literature in Education, 29(2), 97–108.
Vasquez, J. A., Troutman, F., & Comer, M. W. (2010). Developing Visual Literacy in Science, K-8. Arlington, VA: NSTA Press, National Science teachers Association.
In order to ensure both the widest dissemination and protection of material published in CEPS Journal, we ask Authors to transfer to the Publisher (Faculty of Education, University of Ljubljana) the rights of copyright in the Articles they contribute. This enables the Publisher to ensure protection against infringement.