Vodenje reševanja problemov pri pouku

  • Eszter Kónya Faculty of Science and Technology, University of Debrecen, Hungary
  • Zoltán Kovács Eszterházy Károly University, Eger, Hungary
Ključne besede: razredna diskusija, reševanje problemov, profesionalni razvoj, refleksija

Povzetek

V prispevku so predstavljeni rezultati programa strokovnega izpopolnjevanja, v katerem so sodelovali štirje madžarski učitelji matematike. Cilj programa je bil podpreti učitelje pri vključevanju reševanja problemov v njihovo poučevalno prakso. Osnovna načela programa pa tudi njegova novost (vsaj v primerjavi s poučevalno prakso na Madžarskem) so, da razvijanje poučevanja poteka v praksi, da je prilagojeno učiteljevemu časovnemu načrtu poučevanja ter da poteka v tesnem sodelovanju med učiteljem in raziskovalci. Učitelje, vključene v program, so raziskovalci podprli pri načrtovanju učnih ur pa tudi s praktičnimi nasveti in z analizami izvedenih učnih ur. Napredek učiteljev je bil ocenjen po enoletnem programu. Temeljil je na učiteljevi samostojno zasnovani učni uri, njihovem načrtovanju in na izvajanju dejavnosti reševanja problemov pri pouku pa tudi na njihovem odzivanju med dejavnostmi reševanja problemov. Ugotovitve kvalitativne raziskave temeljijo na videoposnetkih učnih ur in učiteljevih refleksijah opravljenega dela. Trdimo, da premišljeno načrtovanje poučevanja in učiteljeva samorefleksija prispevata k uspešnemu vodenju dejavnosti reševanja problemov pri pouku.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Literatura

Feldon, D. F. (2007). Cognitive load and classroom teaching: The double-edged sword of automaticity. Educational Psychologist, 42(3), 123–137.

Fernandez, C., & Yoshida, M. (2004). Lesson study - A Japanese approach to improving mathematics teaching and learning. Lawrence Erlbaum.

Kónya, E., & Kovács, Z. (2018). Let's explore the solution: Look for pattern! In B. May-Tatsis, K. Tatsis, & E. Swoboda (Eds.), Mathematics in the real world (pp. 136¬–147). Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego.

Kovács, Z., & Kónya, E. (2019). Implementing problem solving in mathematics classes. In A. Kuzle, I. Gebel, & B. Rott (Eds.), Implementation research on problem solving in school settings: Proceedings of the 2018 joint conference of ProMath and the GDM working group on problem solving (pp. 121–128). WTM.

Lee, H.-J. (2005). Understanding and assessing preservice teachers’ reflective thinking. Teaching and Teacher Education, 21(6), 699–715.

Niss, M. (2018). How can we use mathematics education research to uncover, understand and counteract mathematics specific learning difficulties? In B. May-Tatsis, K. Tatsis, & E. Swoboda (Eds.), Mathematics in the real world (pp. 79–99). Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego.

Pehkonen, E., Näveri, L., & Laine, A. (2013). On teaching problem solving in school mathematics. CEPS Journal, 3(4), 9–23.

Pólya, G. (1981). Mathematical discovery on understanding, learning and teaching problem solving (combined edition). John Wiley & Sons.

Rott, B. (2019). Teachers’ behaviors, epistemological beliefs, and their interplay in lessons on the topic of problem solving. International Journal of Science and Mathematics Education, 18(5) 903–924.

Šarić, M., & Šteh, B. (2017). Critical reflection in the professional development of teachers: Challenges and possibilities. CEPS Journal, 7(3), 67–85.

Varga, T. (1988). Mathematics education in Hungary today. Educational Studies in Mathematics, 19(3), 291–298.

Objavljeno
2022-03-25
Kako citirati
Kónya, E., & Kovács, Z. (2022). Vodenje reševanja problemov pri pouku. Revija Centra Za študij Edukacijskih Strategij , 12(1), 81–101. https://doi.org/10.26529/cepsj.895